Telovýchovná jednota

vychováva telo.

Od 21. júna 2010

Dve percentá z dane na Pravda.sk

Okolo Tatier

Pozvánka:
Každoročná akcia Dynamo Okolo Tatier s tradíciou.
Za dva dni si prejdeme okolo celých vysokých Tatier, s tým že ich máme stále na dohľad.
Trať pozostáva na 95 % z asfaltu. Premávka na týchto cestách je však minimálna.
Začína sa v Kubíne v sobotu ráno, resp. naobed, podľa výdatnosti piatkového večera. Prvý deň nás čaká trasa cez Oravský Podzámok (fotenie na námestí pod Hradom), Podbiel (prvý Martiner na chuť), Nižnú, Tvrdošín. S poslednou slovenskou dedinkou Suchou Horou sa rozlúčime pivkom a nanukom v miestnych polopoľských potravinách. Následne prechádzame do krajiny Żywiecu, kde cez Chochołów pokračujeme do Zakopaneho.Tu absolvujeme najdlhšiu zastávku, obedujeme, splachujeme obed, splachujeme, ... a sme zrelí na posledný úsek. Stúpanie kľukatou cestičkou s dlhším zjazdom do Łysej Polany, kde nás opäť víta rodná hruda a rodné pivo. Ďalšie stúpania cez Tatranskú Javorinu až na kopec nad Ždiarom, z ktorého ubúda hlavne vďaka tomu, ako všetci myslia na to, že je posledné. Zjazd do Ždiaru, ubytovanie v nejakom miestnom penzióniku, večera, nápoje, hodnotenie prvého dňa, hecovanie sa pred druhým, sprcha a opití spať!
Nedeľné ráno našťastie začína dlhým zjazdom, lebo na sedlá sa sadá ťažko. So zalomením na západ začína prvé z nepríjemných jemných nekonečných stúpaní. Prechádzame všetky podtatranské dedinky. V Starom Smokovci krátko občerstvujeme, fotičky cesty a pokračovanie. Ďalšia pauza až pod Štrbským plesom. Nikto zatiaľ nenašiel výrečnosti prehovoriť ostatných vyšlapať si to až hore. Odmenou je háčikovanie v zjazde do Podbanského. Zase drieme rovinu cez Pribilinu, Liptovský Hrádok, až si v Mikuláši dáme obed. Severom Liptovskej Mary odbočujeme na Bukovinu a konečne pod zadkami na chvíľu necítime asfalt a nad hlavami slnko, ale lesný povrch a tieň stromov. Posledné stúpanie do Malatinej, kedy sa už o inom ako o cieli ani nehovorí. Dlho dole opäť tentokrát rozbitou asfaltkou do Vyšného. Poslednej nedomácej krčme sa nedá odolať. Bilancujeme. Mĺkvych pár kilometrov a sme naspäť v Dolnom Kubíne.
Máme za sebou dva dni bicyklovania, v nohách takmer 250 km, na zadkoch otlačené sedlá a v hlavách otázku, v aký termín sa pôjde budúci rok.
Report:
14.07.2013, 0:00
Zúčastnia sa:
Pôjdem
+ pekko: cesta, ale krasa
+ krb: coby som nesiel
Asi pôjdem
Ešte neviem
Asi nepôjdem
+ flegmo: malo mam najazdene, neviem ci by to rit a krk zniesli
Nepôjdem
+ luky: Pekko, po tomto tvojom opise som bol nakloneny pridat sa, az do chvile kym som si pzorel termin, vtedy som zial an dovolenke, takze nic zo mna.
+ evka: tolko cesty to nie je pre moje kolena